Možgani so center živčevja pri vretenčarjih ter večini nevretenčarjev.
Človeški možgani se nahajajo v lobanji, sestavljeni so iz približno sto milijard živčnih celic. Tem živčnim celicam pravimo tudi nevroni in imajo pri razširjanju znanja in vedenja o možganih veliko vlogo. Načeloma so možgani dobro prepoznani, raziskani, vendar se vedno znova dogajajo nova odkritja in spoznanja. Področja novih odkritji in spoznanj so različna, predvsem se vrtijo okrog prepoznavanja njihovega delovanja, njihovega vpliva na razvoj človeka, njihovega izkoriščanja z namenom izboljšanja učnih in drugih procesov. Verjetno največ ljudi možgani zanimajo ob procesih učenja ter ob raznih z njimi povezanimi zdravstvenimi težavami. Proces učenja je vedno bolj vse življenjska naloga človeka, spremembe na tem področju so velike. V minulih obdobjih je bil ta proces manj intenziven in aktiven zaradi takratnega razvoja in napredka. Ta ni bil podoben današnjemu, katerega zaznamujejo hitre in nenehne spremembe. Potrebno znanje za opravljanje profesionalne dejavnosti so ljudje v preteklosti dobili v času rednega šolanja, poznejše učenje je bilo redkejše. S tem so možgani dobili in shranili informacije, katere so se obnavljale s ponavljanjem določenega delovnega ali storitvenega procesa. S tem znanjem in veščinami je lahko oseba opravljala svojo poklicno dejavnost do upokojitve. Brez posebej omembe vrednih sprememb na področju poklicne dejavnosti. Danes so možgani bolj obremenjeni, spremembe se dogajajo že po končanem šolanju ali celo med samim šolanjem. Tako morajo predstavniki določenih poklicev na sicer krajše, vendar zahtevno šolanje praktično takoj po zaključku šolanja. Kako pogosto in kako zgodaj moramo na ponovno šolanje je odvisno predvsem od samega šolanja ter od stroke. Manj kakovostni šolski programi so lahko vzrok za potrebno dodatno šolanje po njegovem uspešnem zaključku. Predvsem pa je učenje v tem primeru bolj intenzivno, obsežno in zahtevno. Drugače je pri kakovostnih šolskih programih, kje gre za zgolj nadgradnjo.
Možgani imajo velik vpliv na človeka, velja pa tudi obratno.
Ni komentarjev:
Objavite komentar