petek, 3. oktober 2014

Izračun zavarovanja, pravice in dolžnosti

Izračun zavarovanja obravnava pravice in dolžnosti zavarovalnice in zavarovanca. Pravice in dolžnosti, ki jih izračun zavarovanja obravnava, bodo potrjene s sklenitvijo zavarovalne pogodbe. Pomembno za kakovosten izračun zavarovanja je, da so pravice in dolžnosti jasno določene in pošteno razdeljene na tako zavarovalnico kot zavarovanca. Izračun zavarovanja mora jasno razčleniti pravice in dolžnosti, ki pripadajo zavarovalnici od tistih, katere pripadajo zavarovancu. Za zavarovalnico izračun zavarovanja ob sklenitvi pomeni pravice in dolžnosti povezane z zavarovalniško dejavnostjo. To pomeni, da prevzame odgovornost za kritje nastale škode v primerno škodnega dogodka. Zavarovancu izračun zavarovanja nalaga, da mora spoštovati določila zavarovalne pogodbe, predvsem ima dolžnost vplačati zavarovalno vsoto, z predmetom zavarovanja ravnati kot dobre gospodar, v primeru nastalega škodnega primera pa aktivno in pošteno sodelovati pri prijavi, obravnavi in izplačilu. Izračun zavarovanja je vselej zahteven. Zavarovalnica se z izračunom zaveda, da deluje na zavarovalniškem trug. Zavarovalniški trg zaznamuje predvsem konkurenca. Konkurenčno zavarovalniško okolje je sestavljeno iz večjega števila zavarovalnic. Obstoječemu številu zavarovalnic se pridružujejo nove zavarovalnice, ki se želijo na zavarovalniškem trgu preizkusit v svoji poslovni uspešnosti, hkrati ga zapuščajo zavarovalnice, katere na trgu niso izkazale poslovne uspešnosti. Zavarovalniški trg nadzira država in zakonodaja, v veliki meri pa na dogajanje na zavarovalniškem trgu vplivajo sami zavarovanci. Dogajanje na zavarovalniške trgu določajo zavarovanci z odločanjem in v končni fazi sklepanjem zavarovanj. Konkurenca za pridobivanje novih zavarovancev in ohranjanje obstoječih je ostra in neizprosna. Dovolj je da pogledamo okrog sebe in vidimo, kako si zavarovalnice trudijo pridobiti nove zavarovance in obdržati obstoječe. Konkurenčni boj se nezavedno dogaja že na področju oglaševanja. Vsakemu posamezniku je všeč ali ni všeč določeno reklamno sporočilo. Zaradi določenega reklamnega sporočila se bo odločil za določeno zavarovanje, ali obratno se ne bo odločil. Statistika dogodkov je za izračun zelo pomembna. Izračun zavarovanja je dinamična in vedno spominjajoča se aktivnost zavarovalnic in zavarovalniških delavcev.

Več si preberite tukaj.

Ni komentarjev:

Objavite komentar